• گاز اشک آور

عملکرد گاز اشک آور

گاز اشک آور نوعی ترکیب شیمیایی است که با تحریک اعصاب چشم موجب ریزش اشک، درد و حتی کوری به مدت زمان موقت می شود. البته پلیس به ماسک مجهز است و هرگز نیروی پلیس به این نتایج وخیم دچار نمی شود.

گاز اشک آور برای مهار شورش های شهری و در جنگ به کار می رود. استفاده از گاز و شوکرهای برقی اولین ابزار برای مهار شورش های شهری تلقی می شود.

گاز اشک آور و ساز و کار

گاز اشک آور از ذرات ریزی تشکیل شده که به محض آزاد شدن به گاز تبدیل می شود. این گاز در بدن انسان واکنش هایی را ایجاد می کند که می توان به سرفه، اشک چشم، سوزش ریه ها، کوری موقت منجر می شود.

گاز اشک آور برای دفع شورش های شهری مناسب است. می تواند جمعیت بسیاری را پراکنده کند. این گاز در بدن انسان دردهایی را ایجاد می کند. به همین دلیل است که باعث متفرق شدن جمعیت های می شود که در شورش ها شرکت کرده اند. به چشم انسان و اعصاب چشم آسیب های شدیدی را وارد می کند. از آن جایی که افراد شورشی به ماسک مجهز نیستند به همین دلیل از این گاز برای متفرق کردن افراد شرکت کننده در شورش استفاده می شود.

ساز و کار گاز اشک آور

گاز اشک آور و انواع

گاز اشک آور و اثرات آن متفاوت است. تقریبا 15 نوع گاز در سطح جهان تولید می شود. به لحاظ اثر به سه نوع تقسیم می شود. تاثیر کم و موقتی بوده و به سرعت محو می شود. اثر متوسط، این نوع گاز برای انسان و محیط مضر  است. اثرات قوی، باعث استفراغ افراد می شود. حتی در برخی موارد مرگ افراد نیز گزارش شده است. متناسب با وضعیت شورش از گازهای مختلف استفاده می شود.

انواع گاز اشک آور

گاز اشک آور و مواد مختلف

گاز اشک آور از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده است. از مواد شیمیایی می توان به کلرو استافنون، کلرو بنزلید نمالونو نیتریل، کلرو پیکرین، برمو کلرو بنزیلید سیانید، دیبنزوکسازپین و ترکیبات مختلف شیمیایی اشاره کرد. قدرت تاثیر هر یک از گازهای مختلف متفاوت است. در ابتدا برای استفاده در جنگ متداول بود. ولی امروزه فقط برای متفرق کردن شورش های مدنی استفاده می شود.

خرید گاز اشک اور

اثرات و عوارض بر بدن

گاز اشک آور اثرات مختلفی دارد. از اثرات آن می توان به مشکلات تنفسی، کوری موقت، مشکلات پوستی اشاره کرد. هر یک از مواد شیمیایی مختلف این گاز بر بدن اثرات مختلفی دارد.

روش خرید گاز اشک آور

برای خرید گاز اشک آور می توانید با کسب مجوز از فروشگاه های تجهیزات پلیسی اقدام کنید. برای خرید گاز لازم است درخواست خود را به پلیس ناجا تسلیم کنید. پس از بررسی های اولیه و محرز شدن صلاحیت، مجوز خرید آن برای شما صادر خواهد شد. ارگان های امنیتی غیر دولتی لازم است که برای خرید با این روش اقدام کنند. شما می توانید برای کسب مجوز از طریق موسسه رامین اقدام کنید. شما می توانید درخواست خرید تجهیزات پلیسی را به موسسه رامین تسلیم کنید. این موسسه کلیه کارهای اداری لازم را به انجام می رساند.

اثرات گاز اشک آور

روش های مقابله

برای مقابله با این گاز روش هایی وجود دارد. برای دفع اثرات بر پوست روش های مختلفی است. با روغن کانولا می توانید با اثرات این گاز بر روی پوست مقابله کنید. دوش گرفتن می تواند روش موثری با اثرات این گاز باشد.

گاز اشک آور عوارض بسیار زیادی دارد. برای مقابله با این گاز می توتنید  از عینک، بستن دهان و بینی استفاده کنید. لنزهای چشمی در برابر این گاز کاملا آسیب پذیر هستند. لباس هایی با آستین بلند از دستان شما محافظت می کنند. شما با ساده ترین روش ها می توانید با این گاز مقابله کنید.

روش های مقابله با گاز اشک آور

پیشگیری

گاز اشک آور را به سختی می توان پیشگیری کرد. این گاز برای افراد سالم، مضر است. توجه کنید که برخی از افراد به دلایل شرایط فیزیکی بدن خود بهتر در معرض این گاز قرار نگیرند. اثرات این گاز می تواند در این افراد به مدت زمان طولانی باقی بماند. افرادی با بیماری های تنفسی، کودکان و سالمندان، افرادی با ناراحتی های مزمن، زنان باردار، مادران شیرده، افرادی با مشکلات پوستی، افرادی با لنز چشمی در معرض شدیدترین عوارض گاز شیمیایی قرار دارند.

در صورتی که عوارض این گاز برطرف نشد لازم است که به بیمارستان مراجعه کنید. پزشکان بیمارستانی می توانند با روش های درمانی پیشرفته عوارض این گاز را برطرف کنند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات و مطلع شدن از جزئیات کار با ما تماس بگیرید.

26761640 – 021